fredag 1 augusti 2014

Sent på kvällarna...

när barnen gått till sängs går jag slutligen igenom manuset, kapitel för kapitel. Men en liten larmklocka ringer nu ganska högt för kapitlet jag håller på med för tillfället... (ja...jag har väääldigt många kapitel)... jag somnar nämligen varje gång jag håller på med det. Ok... jag vet ju vad som händer och blir ju knappast överraskad och jag är ju rätt trött... men jag undrar om det inte är det undermedvetna som försöker säga mig någonting. I och för sig medger kanske inte mina ganska tidiga morgnar så sena kvällar... funderar så det knakar. Ska granska kaptilet lite särskilt under lupp, tror jag bestämt.

Så nu ska jag sätta igång att granska... men kommer helt klart att somna. För jag är redan så in i bängen trött. Jag önskar att jag kunde säga att jag ska göra det imorgon i stället, men det går inte under dagtid för då har jag ju de underbara hemma... och synnerligen vakna.


2 kommentarer:

  1. Hehe, ja ibland är det kanske bra att lyssna till det undermedvetna, men det kan ju som sagt vara sömn också. Försök läsa det under en stund under dagen kanske. Du får väl låsa in dig i badrummet eller något. ;)

    SvaraRadera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!