söndag 18 mars 2012

Billigt kontra dyrt....

Loppisar och auktioner tycker jag är jättekul. Det är så lätt att känna att man gjort ett fynd, även när man antagligen inte gjort det. Idag var jag på en loppis och tycker att jag gjorde riktiga fynd. Dels fick Stora en bok om Cars, sedan hittade jag fyra fina blå höganäskoppar som kan komplettera dem vi redan har och dessutom hittade jag en hel liten jättefin kaffeservis med 6 koppar med tillhörande fat och assietter, gräddsnipa och sockerskål, allt i mörkbrunt stengods från höganäs för en 100-lapp.

Jag har ochså varit iväg med Stora på dans och därefter inhandlat födelsedagspresenter till Liten. Leksaker är verkligen dyrt, är tanken som infinner sig inför varje födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!