fredag 23 mars 2012

Kodordet för hemleverans av pizza...

För en stund sedan nämnde jag för min man att det nog blir soppa ikväll. Han lät så där lagom entusiastisk när han mhm:ade till svar. Efter en kvart ringde han upp och undrade om han inte skulle hämta upp pizzor på hemvägen i stället. I normala fall brukar han slå ifrån sig med armar och ben, åtminstone lite, när det gäller pizza. Det är ju så onyttigt. Och så råkar det vara min favvo-mat (en av några stycken). Men säkert är att soppa inte är hans favvo-mat. Så där ser man.
I vår familj: ordet soppa = hemleverans av pizza. Tänk så det fungerar... :-)

4 kommentarer:

  1. Underbart! Men det fungerar inte hos oss då maken höglutt proklamerar att all mat är god!?! Det tycker inte vi andra i familjen, så vi bestämmer vilken mat vi ska ha :) Jag tror bestämt att det blir pizza hos oss också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så svårt i det här huset heller att bestämma vad det blir för mat, men soppa verkar det kanske inte kunna bli så ofta... (Har ändå bott tillsammans med honom i tio år men motvillighetetn tycks ha blivit större... :-) )

      Radera
  2. Soppa som kan vara så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite synd kan man ju tycka. Är ju faktiskt väldigt gott ibland - tycker jag...

      Radera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!