tisdag 15 april 2014

Dags att leta efter kvastarna...

Så var vi inne i påskveckan. Påsklov för en del. Mina barn till exempel.
Igår var en usel inledning på denna vecka för mig.
Sängliggande med sprängande migrän som inte svarade på kraftig medicin och därtill äckligt illamående  från tidig eftermiddag till natten. Och två småttingar där stora var såååå duktig.

Om jag levt för tvåhundra år sedan hade jag säkert gladeligen krupit under någon trädrot för att bli botad av en klok gumma. Faktiskt så nästan i dagens läge också. Eftersom medicinen inte hjälpte.
Nå. Påskvecka och idag är en ny dag. Lite skör men utan värk och illamående har jag vaknat och konstaterat att jag är ganska ostadig men att jag annars kan fungera som mamma idag. Hurra.

Så kanske vi skulle ta och plocka in lite ris och pynta det, måla lite teckningar, ha lite mysfika och fästa lite fjädrar här och var. Förutom leta kvastar till torsdagens påskkärringar och kolla kläder till desamma. Sedan måste det väl handlas och fixas. Vardagens göromål gör sig påminda. I morgon är det dymmelonsdag och idag får de onödiga orden kanske lite tid först ikväll.

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!