torsdag 3 april 2014

Sömnlöst....

Vet inte riktigt vad det är som pågår här, men vaknar mitt i natten och tankarna sätter fart. Sedan är det lönlöst att försöka sova. Tankar på ett förestående barnkalas, en liten bleknos som blivit blekare som just hämtat sig från lunginflammation, en knöl i bröstet som ska undersökas, ett hus i renoveringsbehov där gubbar ska tillkallas, en lekstuga som ska monteras och sist men inte minst en roman som ska färdigställas.

Vaknade med oroskänsla. Behövde göra en massa situps (något jag underlåtit på sistone, läs: sista åren).
Sedan kallade jag tyst på katt ett som dök upp, men så klart dök då katt två, den avundsjuka, upp så fort hon hörde katt ett spinna...Katt två fick gå någon annanstans, i stället för att skrämma bort mjuka fina katt ett.

Nå, det är läget så här mitt i natten.

Vet hur jag är funtad så för mig är det bäst att sysselsätta mig med något där jag helt går in i det jag gör, som skriva eller läsa en bok så blir jag snart trött igen och tankarna samlade, inte så där fladdrande som då jag vaknar om nätterna. Fokuserade tankar är en bra huvudkudde.

Godnatt till er andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!