söndag 20 april 2014

Idag är ledig dag för hela klanen...

och idag ska byggas lekstuga, mysas och lekas. Trots en ihärdig förkylning som nu är inne på sitt sjätte dygn och som jag flera gånger trott var på tillbakagång så kommer den tillbaka med nysningar, hosta osv... det känns lite som att utkämpa en fäktscen mot den. Ena dagen har jag den i underläge och så klart skuttar jag glatt iväg på födelsedagsfest då. Nästa dag är jag i underläge för att dagen efter vara någorlunda så att en stor påsklunch snurras ihop och gäster tas emot. Sedan är så en nysdag igen... ingen ände på det. Men jag tänker inte låta den få strö smolk i bägaren. Idag är en till ljuvlig vårdag och jag är på g... ordentligt laddad med snytpapper i fickorna.

Scilla, forsythia, vitsippor och vintergäck trivs i trädgården, mängder av småfåglar, ett par skator, några skogsduvor (som jag försökte avbryta i vad jag trodde var ett slagsmål, men det visade sig att det var något helt annat de var i färd med...), en ung rådjursbock med taskig syn, ett par kaniner och våra katter... alla trivs i vår trädgård, och så jag, maken och två små yrväder. Men allra mest jag... tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!