måndag 21 april 2014

Min berättelse....

Jag älskar den!

Vilken resa att jobba fram en läsbar lång berättelse!
Känner mig väldigt lyckligt lottad att få göra det roligaste jag vet.

Sedan att klockan råkar vara mitt i natten och att jag spenderat de två timmarna som gått sedan jag vaknat av min hosta med att skriva och redigera, det är petitesser. Jag jobbar så mycket bättre och hinner uppskatta det så mycket mer när jag bara hör skogsduvornas kuttrande och mjuka hoande än när mina trumhinnor får motta barnens tjoanden. Nu så här mitt i natten är det bara jag, en av mina fina katter som ligger med huvudet mot min hand medan jag skriver, knattrandet från fingrarna mot tangentbordet och sagda duvor.

Men nu. Jag ska ju orka med en annandag påsk också, så God natt.

4 kommentarer:

  1. nattskriv... Jag förstår känslan precis. :)

    SvaraRadera
  2. Går du upp mitt i natten och skriver eller stannar du helt enkelt uppe sent? Imponerande i båda fall! Jag klarar inte att skriva efter kl 10 på kvällen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vaknar mitt i natten ibland av lite olika anledningar. Just nu är jag förkyld så in i norden så att jag vaknar av att jag hostar, hostar och hostar. Sedan har jag ofta svårt att somna om, tankarna flyger och jag kommer på alla möjliga saker som jag inte borde tänka på kl mitt i natten, men inte kan låta bli. Det är då jag sätter mig (igen) och skriver, eller tar med laptopen till sängen. Då kan jag fokusera mina tankar på mitt manus i stället och har efter det lättare att somna. Praktiskt alltså. :-)

      Radera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!